آموزش طرز تهیه خورش انار شمالی مخصوص گیلان

طرز تهیه خورش انار

خورش انار

در ادامه با آموزش خورش انار شمالی با وبلاگ مردمی ترین همراه باشید.


مواد لازم خورش انار

گوشت خورشتی    ۴۰۰ گرم
رب انار    ۲ قاشق غذاخوری
مغز گردو    ۴ عدد
سبزی خورشتی    ۲ پیمانه
انار دان شده    نصف لیوان
پیاز    ۱ عدد
آبلیمو    ۱ قاشق غذاخوری
سیر    ۲ حبه
فلفل سیاه    به اندازه کافی
نمک    به اندازه کافی 

خورش انار با مرغ

 طرز تهیه خورش انار   


ما با گوشت را شروع می کنیم و آن را به قطعات کوچکتر خرد کنید. در یک قابلمه مناسب، کمی روغن بریزید و سیر و پیاز را پس از خرد کردن به قابلمه اضافه کنید، سپس گوشت اضافه کنید. 

مواد را تفت دهید تا هنگامی که رنگ گوشت تغییر می کند، آب اضافه کنید و درب قابلمه را قرار دهید تا گوشت به خوبی نرم شود و بپزد. در یک قابلمه کوچک رب انار ، گردوی خرد شده و دانه های انار را بریزید و کمی آب اضافه کنید.

قابلمه را روی حرار بگذارید تا مخلوط رب انار به جوش بیاید سپس حرارت را کم کنید تا به روغن بیفتد. مرحله بعدی این است که سبزیجات را خرد کنیم و تفت دهیم تا تغییر رنگ دهند.


پس از اینکار در یک قابلمه کمنی روغن مایع می ریزیم و روی حرارت می گذاریم. پس از اینکه گوشت پخت انرا ریش ریش می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. سپس سبزیجات را به همراه مخلوط رب انار اضافه می کنیم.




در ادامه کمی ادیوه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم خورش جا بیفتد. پس از اینکه خورش اماده شد آنرا به همراه برنج سرو می کنیم.

پی نوشت : خورشت انار را همانطور که در تصویر دوم مشاهده می کنید می توانید با گوشت مرغ هم تهیه کنید.

طرز تهیه خورش انار با مرغ


خورش انار به صورت متداول با گوشت خورشتی که متشکل از گوشت گوسفندی یا گوشت گوساله است طبخ می شود ولی اگر شما منع مصرف گوشت قرمز دارید ، می توانید این خورش شمالی خوشمزه را با مرغ درست کنید.

می توانید مانند خورش مرغ از مرغ های یک تکه مانند سینه و ران مرغ استفاده کنید اما توصیه می کنیم برای اینکه خورش انار ظاهر اصلی خود را حفظ کند و شبیه خورش مرغ نشود گوشت مرغ را به صورت قیمه ای ( مانند خورش قیمه ) خرد کنید و در خورش استفاده کنید.

روش پخت این خورش با گوشت قرمز یا گوشت مرغ تفاوتی ندارد. مزیتی که پخت این خورش با گوشت مرغ نسبت به گوشت قرمز دارد این است که به خاطر اینکه مرغ سریعتر پخته می شود خورش شما نیز زود تر آماده سرو می شود.

می توانید برای دستور بالا به اندازه گوشت خورشتی ( ۴۰۰ گرم ) گوشت مرغ اضافه کنید. البته چون گوشت مرغ هم ارزان تر است و هم خاصیت های زیادی برای بدن دارد توصیه می کنیم مقداری بیشتری نسبت به گوشت قرمز در خورش انار استفاده کنید.

Comments